Utánfutó bérlés Budapesten újpesti kölcsönzőnkben
Bérleti díj:
Ár: 7 000 Ft/nap Kaució: 60 000 FtBérleti díj egy hetes bérlés esetén: 35.000 Ft
Magyar gyártmányú utánfutó bérelhető 4. kerületi kölcsönzőnkben. A platója 250cm hosszú és 150cm széles, így sok esetben optimális megoldás lehet.
A terhelhetősége 500kg, valamint az utánfutó fék nélküli. A túlterhelés a kaució elvesztésével jár. Szóródó anyagokat tilos vele szállítani (pl.: sóder, homok, föld stb), valamint fémhulladékot is.
A bérelhető utánfutónkon egy keret is található, amely könnyíti például a bútorok szállítását. A futóműve kombinált, alapvetően laprugós, de lengéscsillapító is található benne, így sokkal jobb húzni mint a régebbi típusokat. Egy orrkerék is található rajta, amely segítséget nyújthat akár a vonó járműre történő csatlakozásnál, akár a mozgatásnál, vagy a kisebb mértéká fel és le emeléseknél.
Igény esetén kisebb felár ellenében spanifer bérlésére is van lehetőség, amellyel biztonságosan tudja az utánfutóhoz rögzíteni a szállítmányt.
A kölcsönzésre Budapesten van lehetőség, pontosabban az újpesti kölcsönzőnkben tudod az utánfutót átvenni és ide is kell visszahozni. Az országon kívülre az utánfutó nem vihető.
Ezen utánfutónk közepes platómérettel rendelkezik. Vannak nála kisebb és nagyobb mérettel rendelkező utánfutók is, a legtöbb esetben azonban elegendő ez a méret egy utánfutó bérlése esetén. A plató anyaga acél, így könnyebb rajta csúsztatni a bútorokat, tárgyakat. Ez fel-le pakolásnál ez is fontos szempont lehet. A másik ami miatt népszerű ezen méret, hogy akár az OSB lap, akár a gipszkarton lapok elférnek rajta, könnyű szállítani, mivel az oldalfalon belülre kerülnek. Ez nagyban növeli a szállítás biztonságát.
Rendkívül fontos tényező szállítás esetén a biztonságos rögzítés. Fontos megjegyezni, hogy a vontató jármű sofőrje felel a rakomány biztonságos rögzítéséért. Mivel senki nem szeretne közlekedési balesetet okozni, emiatt erre kiemelten figyelni kell. A legbiztonságosabb rögzítés általában a rögzítő hevederes megoldás, másnéven a spaniferekkel történű rögzítés. Amennyiben nem rendelkezel spaniferekkel, kedvező áron tudsz nálunk bérelni ilyen felszereléseket is. A másik nem elhanyagolható tényező, ami miatt fontos a rakomány megfelelő rögzítése akár egy kölcsönzött utánfutón, de természetesen egy sajáton is, hogy a rakomány maga ne sérüljön meg. Tételezzük fel, hogy egy hűtő kerül szállításra, amely a rossz rögzítés következtében egy kanyarban eldől, rosszabb esetben leesik az utánfutóról. Jó esélye van arra, hogy az eszköz tönkre megy. Tehát a megfelelő rakomány rögzítés mind saját mind mások biztonsága és anyagi érdekek miatt is kiemelten fontos.
Budapesten sokan költöznek egyik kerületből a másikba, vagy agglomerációból Budapestre és vissza. Ilyen esetben ha az autódón van egy vonóhorog, optimális megoldás egy utánfutó bérlése. Újpesti kölcsönzőnk sok szempontból optimális helyen van, mert a kerület egyik sarkában vagyunk, így közel van hozzán mint a 13. kerület, mind a 15. kerület is. Természetesen máshonnan is várjuk a bérlőket, nincs földrajzi megkötés, de a járművet minden esetben a megadott telephelyünkön lehet átvenni és ide is kell visszahozni.
Ezen utánfutónk is magyar gyártmányú és mi újonnan vásároltuk. Ennek előnye sok olcsóbb külföldi utánfutóval szemben, hogy zártszelvényekből van hegesztve az alváza és a felépítménye is, szemben a sok U és C profilokból össze szegecselt gyengébb minőségű utánfutóval. Ennek egy pici hátránya a kicsivel nagyobb önsúly, de a masszívabb felépítés és a jobb minőség úgy gondoltuk bőven kárpótol minket is és a bérlőinket is ezért a pici hátrányért. Másik nagy előnye ennek a kölcsönözhető utánfutónak a futóműve. Sok olcsó futó futóművében torziós rugó található, amelyben van néhány előnye, de könnyebben tönkre tud menni. Emiatt mi a laprugós felépítést választottuk. Szemben a régi klasszikus laprugós futóművekkel, ebben lengéscsillapító is található a laprugók mellett mindkét oldalon, amely miatt jelentősen javul az utánfutó úttartása, kényelmesebb vontatni. A picivel nagyobb önsúlynak is van előnyös tulajdonsága az úttartásra, főleg üresen vontatvan, ugyanis a súlya miatt kevésbé pattog az úton a jármű.
Nagyon fontos megjegyezni, hogy a stabil felépítés a laprugós futómű ellenére az utánfutó terhelhetősége maximum 500kg, amelyet több okból sem szabad túllépni. Ezen utánfutó nem fékezett kivitel, vagyis nincsen benne ráfutófék, így a teljes lendületével az vonó járművet tolja fékezés esetén, vagyis annak az üzemi féke fékezi az utánfutót is. Tehát túlterhelés esetén a fékút jelentősen növekedhet, amely így fokozottan balesetveszélyes helyzetet teremthet, amely minden esetben kerülendő. Ezen kívül a túlterhelés az utánfutó tönkremeneteléhez is vezethet, amely ilyen esetben a bérlő felelőssége és neki kell az okozott károkat is megtéríteni.
Az utáűnfutók a kerekek elhelyezkedését tekintve két csoportba sorolhatóak. Az egyik, a belső kerékjáratos, vagy másnéven belső kerekes utánfutók. Ezeknél a kerékjárati ív a platón belül található és főleg a régebbi gyártmányúak ilyenek. Ennek a konstrukciónak a hátránya, hogy a platója nem sík, mint a mi bérelhető utánfutónké, hanem mindkét oldalon van benne kiemelkedés, ahol a kerekek találhatóak. A pici előnye ennek a fajtának, hogy keskenyebb tud lenni, de a hátrány általában nagyobb ennél a típusnál, mint az előny. A mi kölcsönözhető utánfutónk külső kerekes, külső kerékjáratos. Ez azt jelenti, hogy a kerekek a platón kívül találhatóak, így nem zavar be a plató síkjába. Ezekre jellemzően könnyebb pakolni, az hátuljától az elejéig lehet akár egy bútot csúsztatni. Másik nagy előnye, hogy például egy osb tábla egyben ráfér, a másik verziónál ez problémás tud lenni. Tehát a mi szempontunkból az előnyök bőven kárpótolnak a pici hátrányért, hogy ez a konstrukció szélesebb. A szélesebb, kint lévő kerekek viszont javítják az utánfutó stabilitását, szóval ez is előnyére válik ennek a konstrukciónak.